آموزش طراحی وب سایت استاتیک و داینامیک کاملا حرفه ای توسط آپادانا پردازش پارسیان

طراحی و پیاده سازی وب سایت های استاتیک و داینامیک ، کاملا حرفه ای با قیمت مناسب

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرم

   

مقاله ای که امروز خدمتتان ارائه می دهیم مقاله ای در رابطه با بالا بردن رتبه سایت و مطالب وبلاگ در گوگل می باشد . همانطور که می دانید یک سایت در ابتدا نیاز بسیار بالایی به متور های جستجو برای شناخته شدن دارد . البته اگر بخواهد برای افزایش بازدید هزینه نکند . با ما همراه باشید در ادامه مطلب با مقاله کسب رتبه اول در گوگل.

پروژه Page Rank در سال ۱۹۹۵ توسط لری پیج در دانشگاه استنفورد آغاز شد و به همین دلیل نام «امتیازدهی پیج» را یافت. امتیاز این سیستم در اختیار دانشگاه استنفورد است، اما شرکت گوگل که سه سال بعد توسط لری پیج و سرگی برین تاسیس شد، اجازه اختصاصی استفاده از آن را دارد. این سیستم با روش‌های پیچیده ریاضی، امتیازی از صفر تا ۱۰ را به سایت‌های اینترنتی می‌دهد. خود گوگل امتیاز ۱۰ را دارد و هر صفحه جدید و نو امتیاز صفر می‌گیرد. این روش امتیازدهی را می‌توان روی هر گراف جهت‌داری اعمال کرد. در دنیای وب، هر سایت را می‌توان یک گره گراف در نظر گرفت و اگر آن سایت به سایت دیگری لینک داده شود، می‌شود یالی را از سایت اول به سایت دوم رسم کرد.

هدف اصلی

زمانی که گوگل سیستم امتیازدهی پیج را معرفی کرد، یکی از اهداف اصلی وب‌سایت‌ها این بود که امتیاز بالاتری کسب کنند، تا جایی که امروزه وب‌سایت‌ها از هر راه و ترفندی استفاده می‌کنند تا امتیاز خود را بالا ببرند، بدون اطلاع از اینکه الگوریتم‌های گوگل به نحو دیگری عمل می‌کنند. امتیازدهی گوگل، معمولاً هر دو ماه یک بار به‌روز می‌شود. امتیاز هر سایت بعد از هر بار به‌روزرسانی ممکن است بیشتر شود، ثابت بماند یا اینکه حتی کاهش یابد. بالا بردن امتیاز صفحه نیز خود خلاقیت وبی می‌خواهد.

چگونه امتیاز صفحه سایت را بالا ببریم؟

امتیاز صفحه بر اساس الگوریتم‌ها و عواملی است که با داشتن هر یک از این ویژگی‌ها و مشخصات، سایت یا وبلاگ مورد نظر یک قدم به دریافت امتیاز نزدیک‌تر می‌شود.

نقشه سایت چیست و چگونه نقشه سایت بسازیم ؟

در واقع اولین قدم برای شروع کار است. اگر این جداول را روی سایت خود گذاشته باشید، گوگل قادر می‌شود به راحتی از متون و مطالب سایت شما باخبر شده و آنها را در موتور خود فهرست‌ بندی کند. ساخت این جداول در سیستم‌های مدیریت محتوا، نظیر وردپرس با نصب افزونه‌های مربوطه به طور خودکار امکان‌پذیر است. نحوه‌ ساخت این جداول به صورت کلی به این ترتیب است:

ـ اگر از صفحات استاتیک (ثابت) استفاده می‌کنید، به پایگاه xml-sitemaps.com رفته و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، در انتها جدول خود را دانلود و در سرور خود آپلود کنید. توجه داشته باشید بعد از هر بار تغییر در صفحات و کم و زیاد کردن آنها، باید جداول را از نو بسازید.

اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا نظیر وردپرس بهره می‌گیرید، به دنبال افزونه‌ مورد نیاز باشید. برای مثال در وردپرس، با نصب پلاگین قدرتمند XML Sitemap Generator قادر خواهید بود جدول XML را به راحتی بسازید. برای این کار کافی است در افزونه تنظیمات ذیل را انجام دهید:

• تعیین اولویت صفحات، مطالب، موضوعات و … برای فهرست‌نویسی توسط ربات گوگل

• مجزا کردن بعضی از موضوعات و مطالب برای آنکه در هنگام ساخت جداول لحاظ نشوند

• تعیین نام فایل جدول، به عنوان مثال: sitemap.xml

این افزونه را می‌توانید از آدرس زیر دریافت کنید:‌

http://wordpress.org/extend/plugins/google-sitemap-generator

بعد از ساخت جدول، اکنون لازم است آدرس فایل xml را که در هاست آپلود کرده‌اید، به گوگل معرفی کنید. اگر از افزونه مذکور استفاده کرده باشید، با هر بار ارسال مطلب، ساخت موضوع، ثبت تگ برای مطالب و یا دیگر موارد، فایل XML به صورت خودکار به روز می‌شود.

اکنون به قسمت مدیریت ابزار گوگل به آدرس زیر بروید:

www.google.com/webmasters/tools

در این جا اگر حساب کاربری گوگل دارید،‌ آن را به همراه رمز عبور وارد کنید. در غیر این صورت با انتخاب Create An Account Now یک حساب کاربری بسازید و با آن وارد شوید.

بعد از ورود، آدرس سایت خود را وارد کرده و Add Site را بزنید. حالا گوگل از شما می‌خواهد که سایت‌تان را بررسی کرده و ایرادات و اشکالات احتمالی را به شما بگوید. در این جا می‌توان برای این کار گزینه Verify Your Site‌را انتخاب کرد (شکل۱).

چگونه در گوگل اول باشیم

شکل شماره ۱

در صفحه جدید، برای ثبت سایت مورد نظر می‌توانید یکی از دو گزینه زیر را انتخاب کنید:

Add a Meta Tag

Upload an HTML File

در حالت اول، سامانه گوگل یک متاتگ به شما می‌دهد تا آن را در صفحه اصلی سایت (index.html) درج کنید و در حالت دوم می‌توانید با ارسال یک فایل HTML به کار خود پایان دهید (شکل ۲).

چگونه در گوگل اول باشیم

شکل شماره ۲

معمولاً اضافه کردن متاتگ در صفحات اصلی سایت‌های Dynamic نظیر CMSها، باعث ایجاد مشکلاتی در قالب می‌شود. در نتیجه بهترین گزینه‌ ممکن، دومی، یا همان انتخاب ذخیره فایل در هاست است. با انتخاب گزینه دوم، نام فایلی به شما نشان داده می شود. کاربر باید یک فایل با همین نام ساخته و آن را در سایت خود آپلود کند (شکل ۳). برای مثال اگر گوگل از شما خواست فایلی با نام filename.html بسازید، آن را ساخته و در آدرس زیر قرار دهید:

www.yourname.com/filename.html

چگونه در گوگل اول باشیم

شکل شماره ۳

پس از این کار باید آدرس فایل XML را به گوگل معرفی کنید. برای این کار باید از بالا ـ سمت چپ صفحه، گزینه Dashboard را انتخاب کنید تا به صفحه اصلی بازگردید و جلوی نام سایت مورد نظر، گزینه‌ Add را از ستون Sitemap برگزینید. در صفحه جدید، در کادر داده شده مقابل نام سایت، نام فایل ساخته شده xml را وارد کرده و

Submit Sitemap را کلیک کنید. در حالت پیش‌فرض، این نام sitemap.xml است (شکل ۴).

چگونه در گوگل اول باشیم

شکل شماره ۴

الگوریتم جدید گوگل

گوگل به تازگی بر اساس اطلاعاتی نظیر میانگین بازدید کاربران از سایت، مقدار زمانی که کاربر برای بازدید از سایت سپری می‌کند، و عواملی مانند اینها، به سایت امتیاز می‌دهد. این موارد همان اطلاعاتی هستند که کمپانی الکسا (Alexa.com) در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ویژگی‌ها همه به مواردی مانند نوع قالب، موضوع وب‌سایت، به کار بردن طرح‌ها و ابتکارات نو و سبک یا سنگین بودن مدت بارگذاری بستگی دارند. برای بالا بردن امتیاز سایت خود، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

تبلیغات، عامل اصلی کاهش امتیاز

بسیاری از کاربران و مدیران سایت‌ها و وبلاگ‌ها در همان ابتدای کار، شروع به درج تبلیغات متعدد در بخش‌های مختلف صفحه اصلی سایت می‌کنند،‌ آن هم در حالی که نه بازدید خوبی دارند و نه از امتیازدهی باخبرند. در واقع سیستم‌های تبلیغاتی کلیکی که به تازگی رواج پیدا کرده‌اند، برای سایت‌های نوپا یک مشکل اساسی به شمار می‌روند. تبلیغات و درج باکس‌های تبلیغاتی نظیر IFrame نه تنها باعث کند شدن سرعت بارگذاری می‌شوند، بلکه از امتیاز وب‌سایت نیز می‌کاهند و یا مانع از آن می‌شوند که امتیاز سایت از حدی بالاتر رود. امتیاز بالای گوگل به سایت‌هایی می‌رسد که در درجه‌ اول تبلیغاتی نباشند، حتی اگر بازدید بالایی داشته باشند. برای مثال می‌توانید به سیستم‌های تبادل لینک و بنر (Link & Banner Exchanging) نگاهی بیندازید که با وجود بازدید چند هزار نفری، حداقل امتیاز را در اختیار دارند.

نکته: IFrame مخفف لغت Inline Frame، تابعی HTML است که قادر به نمایش یک صفحه دیگر در کنار صفحه اصلی در قالب و اندازه‌های متفاوت است.

استفاده از زبان زنده دنیا، انگلیسی

امروزه با یک جستجوی ساده موضوعی به زبان انگلیسی، به راحتی می‌توانیم معتبرترین و به‌روزترین مطالب را در نتایج جستجو بیابیم. حال آنکه ممکن است با جستجوی همان موضوع به زبان فارسی، بنا به دایره‌ محدودتر مطالب و گسترده نبودن آن نسبت به زبان انگلیسی و کم بودن منابع معتبر قابل دسترس، به نتیجه‌ای نرسیم. اگر ‌سایتی فارسی دارید، می‌توانید متن مطلب خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی بنویسید. متن فارسی خود را مانند همیشه به سایت بفرستید و اگر به نگارش متن انگلیسی مسلط نیستید، توضیحی مختصر از همان موضوع را از سایت‌های انگلیسی‌زبان در متن خود قرار دهید. توجه داشته باشید متن انگلیسی بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر نباشد. همچنین در وردپرس می‌توانید از افزونه‌

All in One SEO Pack نیز استفاده کنید (در مقاله پیشین این افزونه توضیح داده شد).

نوع قالب، یک عامل مهم

فرض کنید کاربری هستید که قصد بازدید از سایتی اینترنتی را دارد، پس آدرس سایت مورد نظر را در کادر مربوطه وارد می‌کنید و منتظر می‌مانید. بعد از گذشت چند دقیقه، هنوز قالب سایت از نظر گرافیکی کامل بارگذاری نشده است. به همین دلیل صفحه مربوطه را خواهید بست و بعید است بار دیگر به آن رجوع کنید. تجربه نشان داده قالب‌های گرافیکی سنگین، از امتیاز می‌کاهند. البته انتخاب قالب و طرح گرافیکی وب‌سایت عاملی است که به طور غیر مستقیم در امتیاز صفحه تاثیر می‌گذارد. اگر قالب سبک باشد، کاربران مدت زمان کمتری برای بارگذاری سپری کرده و در نتیجه صفحات بیشتری بازدید می‌کنند و در آینده نیز باز هم به سایت آن سر می‌زنند و بدین ترتیب میانگین بازدید کاربران از سایت مذکور افزایش می‌یابد. برای گرفتن نتیجه مطلوب می‌توانید از یک قالب سبک‌تر استفاده کنید و عناصر گرافیکی آن را کاهش دهید. در واقع قالب را باید طوری انتخاب کنید که در عین زیبایی ساده باشد، و سنگین نباشد. برای مثال استفاده از header فلش در قالب یا انتخاب فرمت‌های bmp و png برای آیکون‌های پوسته‌ وب‌سایت، سرعت بارگذاری را به طور محسوسی کاهش می‌دهد.

نوع فونت

سعی کنید نوع فونت انتخابی، یک فونت فراگیر و خبری باشد. اصولاً برترین فونت نزد وب‌سایت‌ها، فونت Tahoma با سایز ۸ و ۹ است. نوع رنگ‌بندی فونت‌ها در متون (برای مثال قرمز کردن عناوین مهم و دسته‌ اول) مخاطب را بیشتر جذب می‌کند.

فرمت تصاویر

اگر عادت به ارسال تصاویر همراه متون دارید، سعی کنید آنها را در فرمت‌های jpg و gif (ساده، نه متحرک) بفرستید. حجم تصویر با این فرمت‌ها کاهش می‌یابد و در نتیجه سریع‌تر بارگذاری می‌شود. البته در فرآیند تبدیل، احتمال افت کیفیت نیز وجود دارد. برای این کار می‌توان از نرم‌افزار Photoshop و گزینه Save for Web Page استفاده کرد تا هم حجم تصاویر کاهش یابد و هم کیفیت آنها افت محسوسی نداشته باشد. با این کار بارگذاری صفحات سریع‌تر انجام خواهد شد.

تبادل لینک

با سایت‌هایی تبادل لینک کنید که امتیاز صفحه‌ای مساوی و یا بیشتر از سایت شما داشته باشند. البته سایت‌های با امتیاز بالا هم برای خود شرایطی دارند که در صورت واجد شرایط بودن سایت شما، با آن تبادل لینک انجام می‌دهند. سعی کنید ستونی در نوار کناری سایت خود ایجاد کرده و در آن با دیگر پایگاه‌ها تبادل لینک کنید، در این صورت امتیاز صفحات آنها با امتیاز صفحه شما به اصطلاح Share (تقسیم) می‌شود و بهره‌ای مضاعف خواهید برد.تبادل لینک نباید از نظر گوگل مصنوعی تشخیص داده شود . یعنی تبادل لینک بایست در فواصل زمانی صورت بگیرد نه یکباره به تعداد زیادبرای تبادل لینک با ما کلیک کنید

حتی بعد از تبادل لینک، هر چند وقت لیست خود را بررسی کنید و در صورت حذف لینک شما از وب‌سایت مقابل و یا اشکال در برقراری ارتباط با آن، لینک مربوطه را حذف کنید. چرا که در حالت اول شما سودی نمی‌برید و در حالت دوم چون به آدرسی که به صفحه «Not Found» منتهی می‌شود، لینک داده‌اید، این لینک به منزله یک آدرس نامعتبر در فهرست گوگل قرار گرفته و از امتیاز سایت شما کاسته می‌شود.

به‌روز باشید

موتورهای جستجو و ربات گوگل به مطالب جدید بسیار اهمیت می‌دهند. پس حداقل روزی یک مطلب به سایت ارسال کنید. سعی کنید مطلب تکراری نباشد و یا از سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر کپی‌برداری نشده باشد، چرا که این مطالب برای گوگل جدید نیستند. در حقیقت سایت‌هایی که مطالب را کپی می‌کنند، از دید گوگل ارزش چندانی ندارند، بلکه آنها باید مطلب تولید کنند و خود منبع باشند. به‌روزرسانی سایت با مطالب دست اول و زیبا، شما را جزو سایت‌هایی قرار می‌دهد که بازدیدکنندگان بسیار و ثابت دارند.

برقراری ارتباط بین مطالب

فرض کنید یک ‌سایت نرم‌افزاری دارید و در هفته پست‌های مختلفی ارسال می‌کنید. ممکن است نسخه جدید نرم‌افزاری منتشر شده باشد که نسخه قبلی آن را ماه قبل معرفی کرده‌اید. سعی کنید لینکی از مطلب جدیدی که نوشته‌اید، در مطلب قدیمی ارایه دهید، به ویژه اگر متن اولیه از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. همینطور در متن مطلب جدید خود نیز برای مطالب قدیمی مرتبط پیوند ارایه دهید. با این کار امتیاز صفحه خود را میان برگه‌های گوناگون سایت تقسیم می‌کنید. شاید فکر کنید لینک مطالب به هم در صورت زیاد بودن موضوعات، کاری دشوار است، اما افزونه‌ها اینجا هم به کمک شما می‌آیند. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه قدرتمند Yet Another Related Post راه حلی عالی برای شماست (شکل ۵). کارهایی که توسط این افزونه (حتی به صورت خودکار) می‌توان انجام داد، در یک نگاه به شرح زیر است:

• نمایش لینک مطالب مرتبط در زیر هر متن با توجه به نوع برچسب‌ها و تگ‌های مطالب

• قابلیت نمایش پست‌های خاص به عنوان مطالب مرتبط با توجه به نوع موضوعات

• نمایش جمله‌ای مختصر از پست مرتبط در جلوی لینک آن

• تعیین بیشترین مقدار نمایش لینک‌ها

در رابطه با این موضوع می توانید از مقاله چگونه در صفحه اول گوگل باشیم نیز بازدید کنید.

چگونه درصفحه اول گوگل باشیم 

در این مقاله مطالعه کردید که : پیچ رانک را چه کسی ابداع کرد , چگونه امتیاز صفحه اصلی سایت را بالا ببریم , نقشه سایت چیست و چگونه نقشه سایت بسازیم ,الگوریتم جدید گوگل چیست , تبلیغات چه تاثیری بر روی بازدید سایت دارند , استفاده از زبان انگلیسی در سایت , تبادل لینک , نوع فونت ها قالب سایت و ………

 


موضوعات:فروشگاه فلیم ,سی پلاس پلاس ,

  
نویسنده : masood ; ساعت ۱٢:٤۸ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٦/٢٧